Прозорість, ко-продакшн з європейцями та унікальні формати – одні з найголовніших факторів, дотримання яких важливо для позитивних зрушень українського кінематографу за рік. Саме таких висновків дійшли генеральний директор 1+1 медіа Олександр Ткаченко та співзасновник FILM.UA Group Сергій Созановський під час Public talk в рамках освітньої частини фестивалю «Де кіно. Епізод 2».
Зустріч двох керівників найпотужніших компаній-виробників відеоконтенту привернула увагу чималої аудиторії, тож серія запитань-відповідей була надзвичайно активною, а організатори ледве встигали передавати гостям мікрофон.
Щоб дати можливість кожному трішки зазирнути в майбутнє українського кіно, ми занотували для вас міркування Олександра та Сергія і залюбки ділимося їх баченням.
- Олександр Ткаченко про переломну ситуацію в українському кінематографі та важливість інтеграції в світову кіноіндустрію:
Я завжди вважаю, що стакан наполовину повний, але не говорити про проблеми, які наразі існують, не можна.
На мою думку, на сьогоднішній день в українському кінематографі переломна ситуація. З однієї сторони, є темні плями з точки зору прозорості видачі грошей на кіно та ефективності державних проектів. З іншого – потрібно згадати про серіали, які продовжують вироблятися разом з росіянами і викривлюють реальну картину економічного життя телеканалів. Щоб вже за рік ми могли говорити про позитивні зміни, продакшени повинні навчитися випускати великі ко-продукційні продукти, а не тільки продавати все в Росію.
Для виробників контенту важливо зрозуміти, що якщо продукт спочатку робиться без орієнтації на російську аудиторію і як окремий формат, то він зможе самостійно подорожувати по світу. Однак це дійсно складний процес і набагато більший виклик, ніж просто зробити чотирисерійку для російського ринку. Важливо усвідомити, що такі дії вимагають великих зусиль, адже на часі нам неминуче потрібна інтеграція в світовий простір.
- Сергій Созановський про перспективи затребуваності українського кінопродукту та голівудські імена в титрах вітчизняних фільмів:
З появою таких потужних гравців, як Amazon, Netflix і Hulu у світі стали стиратися кордони, адже сьогодні будь-хто на території України може оформити підписку на них. Російськомовний контент і український продукт став затребуваним, в тому числі, і на цих платформах, тому за нього розпочинають платити непогані гроші. Якщо справа так піде й надалі, то вже за декілька років це буде хороше джерело доходів для фінансування виробництва міцних серіальних проектів.
Якщо говорити про прогнози в частині кіно, то вважаю, що в наступному році, якщо все буде добре, три національних фільми доберуться до позначки мільйон доларів в бокс-офісі, а три-п'ять ко-продукційних проектів будуть зніматися на території України з великими європейськими і голлівудськими іменами. Тому світло в кінці тунелю є, не потрібно боятися знімати кіно і брати участь в цьому процесі, бо Україна – це новий центр по виробництву контенту, який скоро здивує світ.